Praktika ül 1 – IKT vajaduste kaardistus

Vajaduse lühikirjeldus

Õpetajatel oleks vajadus koolituste järgi, mis õpetaks neid kasutama erinevaid IKT vahendeid või otsida internetist vajalike materjale. Nooremad õpetajad saavad sellega hakkama, kuid vanematel pedagoogidel oleks sellega abi vaja. Samuti tunnevad õpetajad puudust eraldi ruumist, kus saaks lastega erinevaid digivahendeid katsetada ning inimesest, kes oleks alati valmis neid aitama ehk kasuks tuleks haridustehnoloogi olemasolu. Vajaduste alla käib ka see, et igas rühmas oleks olemas arvuti ning internetiühendus. See on oluline just juhtkonnaga ja lastevanematega suhtlemisel. Lasteaias on olemas mõned robootilised vahendid, kuid alati võiks olla midagi huvitavat juures, et valik oleks mitmekülgsem. Õppekäigud, mis avardaksid laste silmaringi.

Laste vajadused oleksid seotud IKT vahendite kasutamine õppetöös. Võimalus proovida erinevaid robootilisi vahendeid, tahvelarvuteid, nutitelefone või fotoaparaati. Võimalus arendada meeskonnatöö oskusi. Uute teadmiste saamiseks vaadata õpetliku multifilmi. Seletada lastele, et arvutist/tahvelarvutist saab ka mängides õppida.

Lastevanemate vajadused on hea ja kiire suhtlus õpetajatega, kas meili teel, suuliselt või stendi pealt info kätte saamine. E-lasteaia kasutamine, sealt saab kokkuvõtte päeval õpitust ning millised on selle kuu eesmärgid. Olla kursis laste õppetööga ja võimalus teadmisi kodus kinnistada. Lasteaia sisesed ühised üritused, kohvikutepäev, isadepäev. Tagada lastele kaasaegsed õppevahendid ning rühmaruumid. Erinevad huviringid – robootika ring lasteaias.

Üldised vajadused on juhtkonna ja õpetajate hea  omavaheline suhtlus meili teel ja koosolekutel. Üksteise toetamine ja abistamine terve lasteaia personali poolt. Dokumentatsioon ja dokumenteerimine. Silmas pidada andmekaitseseadust. Robootiliste vahendite kasutamine õppetöös. Koolituste korraldamine ja osalemine. Laste ja vanemate andmete haldus. Personali ühisüritused. Hea internetiühendus lasteaias, arvutite ja printerite olemasolu.

Põhjendused, miks need on olulised + täiendavad detailid, info

Kirja pandud vajadused on olulised, et tagada meeldiv ja tõhus kasvukeskkond lastele ning õpetajatele võimalus enda teadmisi arendada ja panustada rohkem õppe- ja kasvatustegevustesse. Hea suhtlus nii kolleegide ja vanematega on hea koostöö alus. Tihe infovahetus, oma murede rääkimiseks ning lahenduste leidmiseks. Robootiliste vahendite olulisus ja mitmekesisus on vajalik, et pakkuda lastele huvitavaid õppetegevusi. E-lasteaed on koht, mis teeb elu lihtsamaks nii vanematele kui õpetajatele. Digitehnoloogia õppeklassi ning haridustehnoloogi olemasolu tuleks kasuks kõikidele inimestele, kes lasteaiaga seotud.

Sinu hinnang kaardistusele, kuivõrd on see sind üllatav, ei olnud sinu jaoks üllatav. Mida selle infoga peale hakata?

Minu jaoks ei olnud kaardistus üllatav, sest töötan ise lasteaias õpetajana ning mul on hea ülevaade, mida üks või teine sihtgrupp lasteasutuselt ootab. Rühmaõpetajad saavad teada, mis on nende rühma lastele ja vanematele olulised seoses õppetööga ning lasteaiaeluga. Samuti juhtkonnale, kes arvestab õpetajate vajadustega ning proovib pakkuda seda, mida õpetajad vajaksid.

Mis on võimalikud lahendused, kuidas lasteaed peaks edasi liikuma, mõtlema. Mis on sinu ettepanekud?

Lasteaed peaks aktiivselt edasi kasutama e-lasteaeda Eliis, kus toimub kolleegide omavaheline suhtlus ning õpetajate ja lastevanemate vaheline suhtlus. Lasteaed peaks jätkama suunda, mis võimaldaks õpetajatel rohkem digivahendeid oma tegevustes kasutada. Pakkuma neile abi ja toetust, võimaldama koolitustel käimist. Veel võiks lasteaias olla rohkem IKT vahendeid, et valik oleks mitmekülgsem. Võimaluse korral luua lasteaeda ruum, kus oleksid kõik robootilised vahendid ning iga õpetaja võiks seal oma õppetegevust läbi viia.  Või võtta tööle inimene, kes oleks haridustehnoloogia valdkonnas pädev ning tegeleks selle arendamisega lasteaias.

Leave a comment